3.30.2015

De vorba cu Diana Uta despre trupa ei, Dia-Fun .




Să vorbeşti cu Diana Uţa despre proiectele sale, este o plăcere.
Naturală, zâmbitoare, carismatică, Diana a avut deosebită plăcere să ne vorbească despre trupă să şi să ne acorde împreună cu "copiii "săi un interviu.
Cunoscuta şi îndrăgita (tânără) actriţă Diana Uţa a creat trupa  de dans " Dia - Fun" în urmă cu aproape cu doi ani.
"Am vrut să transmit mai departe dragostea pentru dans şi munca de echipă pe care eu le - am învăţat înainte de a ştii că primesc una dintre cele mai valoroase lecţii de viaţă. Am învăţat să dansez înainte de a învăţa să număr. Am gândit proiectul în primul rând ca pe o alternativă educaţională. Dansul este o altă formă de educație. Prin dans înveţi să te cunoşti pe tine dar şi să - i cunoști pe cei de lângă tine. Înveţi să-ţi cunoşti limitele dar şi să te bazezi pe echipa ta. Cum credeţi că ar putea micuţele de numai 7-8 ani să facă o " priză", să se lase purtate cu capul în jos de mâinile firave ale unor colege, dacă nu ar fi învăţat că se pot încrede în echipă.
Apoi, prin dans am vrut să mă educ (sau reeduc) şi pe mine. Îmi doream să învăţ să am răbdare. 
Aşa că, m-am întors la școala mea de suflet, școala Grigore Moisil (fostă școala 8 de la Nord) cu mari emoții. Acolo am învăţat să scriu, să citesc, să socotesc.. Şi acum după 20 de ani mă întorc profesoară de dans. Am reîntâlnit-o pe prima mea învățătoare, pe administratorul școlii, pe portarul din copilăria mea, dar şi pe mulţi alți oameni noi minunați care se dăruiesc copiilor. Am întâlnit o directoare dispusă să intre în "jocul" meu de a face un altfel de educaţie.. în paşi de dans. Şi am intrat în joc! " a declarat Diana pentru InfoPloiestiCity, despre începuturile trupei.
La început Diana Uţa a format 3 grupe.
În acest moment trupa are 4 grupe de elevi (pentru că am şi 3 băieți în grupă) ai școlii (n.r. " Grigore Moisil "), aceştia având vârste cuprinse între 6 şi 14 ani. 
" Eu am învăţat să am răbdare şi să mă dăruiesc. Am învăţat să iubesc copiii şi să mă las iubită de ei.
Am descoperit copii frumoşi, energici, cu dorința de a dansa şi cu zâmbete senine şi sincere...
Îmbrățișările lor, pupicii lor, scrisorile lor, afișele lor, inimioarele lor așternute pe hârtie, nerăbdarea lor de a termina ora de curs ca să vină la dans... M-au copleșit. Am lăsat garda jos complet în faţa lor, nu mai sunt doar "domnişoara profesoară de dans" şi le am devenit sora mai mare. Iar acum suntem o familie mare, alături de care mi-am petrecut Crăciunul, zilele lor de naștere, dar şi sute de ore de muncă:).
Mi - am dorit să le învăţ prin dans ce înseamna  echipa, ritmul, să le formez urechea muzicală, un spate mai drept, un mers mai elegant, să le dau mai multe încredere în ele, să le învăţ să împartă şi să respecte regulile unei echipe închegate pe care visez să o întâlnesc şi peste 20 de ani:)
Încerc pe cât posibil să "le scot " la scenă, să se obișnuiască cu aplauzele, luminile, emoţiile şi totodată să respecte scena, costumul de dans şi publicul prin rigoare şi sincronizare.
Am participat deja la câteva festivaluri naționale, la evenimente organizate în mall-uri, dar mai ales la spectacole caritabile, unde trebuie să ofere, dincolo de bucuria dansului şi hăinuțe, dulciuri, zâmbete şi voie bună unor copii mai puţin fericiţi.
Am învăţat împreuna dansuri latino, romanești, sălbatice, orientale, hip - hop, țigănești, street - dance, balet clasic, vals... Şi dacă ne ajută Dumnezeu o să mai învăţăm şi altele:)
Cu dragoste pentru ele, cu respect pentru părinți, le mulţumesc pentru răbdare, înţelegere şi dăruire.
Şi pentru că sunt un om sincer şi deschis, dar mai ales pentru ca noi, acum suntem o echipă. Le-am rugat pe ele să completeze interviul acesta şi să răspundă la întrebarea " Ce înseamnă. Pentru ele dansul şi "familia Dia-fun".
Miruna Andreea:
Dansul înseamnă pentru mine un ansamblu de mişcări ritmice, variate, executate cu uşurinţă.
Mai înseamnă şi un sport dar practicat cu graţie şi tandrețe.
Sper să învăţ cât mai multe din istoria dansului.
Iubesc dansul şi nu l-ași schimba cu nimic din lume!!. Dar dansul mai înseamnă pentru mine o artă,dar nu o artă scursă pe foaie,
ci una în care trebuie să-ţi arați talentul pe care îl faci cu mişcările și
gândirea.
De când am intrat în trupă de dans, Dia-Fun noi am învăţat să dansăm cu mult mai bine decât o făceam înainte si mai ales ce înseamnă o echipă!
Erika:
Pentru mine, dansul înseamnă viaţă, mişcare, spectacol, sănătate şi curaj. Îmi place la nebunie să fac mişcare în paşi de dans, iar corpul meu creşte astfel zvelt şi mlădios. Prin dans eu îmi exprim sentimentele. Dansul mă face fericită.
Cu trupa Dia-Fun, sub îndrumarea Dianei, învăţ ce înseamnă să mă mişc cu graţie.
Cu trupa Dia-Fun, dar în primul datorită Dianei, am învăţat ce înseamnă lucrul în echipă, dăruirea şi implicarea.
Pentru mine, Diana şi trupa reprezintă a doua familie, în care mă simt ocrotită de sora mea mai mare Diana şi înconjurată de surioarele mele de-o seamă cu mine, " tovarăşele "  mele de repetiţii şi năzdravănii.
Când urc pe scenă cu fetele, aplauzele publicului mă fac să mă simt ca o mică vedetă, îmi dau energie şi sunt cea mai frumoasă răsplată pentru toată munca şi emoţiile noastre.
Diana şi Dia-Fun sunt o părticică din sufletul meu. Aştept întotdeauna cu nerăbdare orele de repetiţii, care trec foarte repede.
Vă iubesc, Diana şi Dia-Fun!
Teo:
Pentru mine dansul nu este doar un sport, ci este un talent, pe care unii oameni nu îl au. Nici eu nu sunt foarte bună la aşa ceva, dar îmi place să dansez şi o fac pentru mine.
Ioana Roşca:
Dansul înseamnă pentru mine o mare pasiune este un lucru foarte frumos să practici dansuri şi eu vreau să merg mai departe la dansuri şi să mergem cu toţii la cât mai multe spectacole.
Dia - Fun este o echipă foarte unită unde toţi ne înţelegem foarte bine şi avem o profesoară de dansuri foarte bună şi frumoasă .
Ioana Gheorghe 
Dansul pentru  mine înseamnă 2 ore de libertate. Eu am mers la dansuri pentru a mă distra și a creşte armonios. Eu o iubesc pe Diana (profesoara mea de dansuri) ca pe o mamă. Colegele mele îmi sunt ca surorile. Atât am avut de spus.
Diana Avrămescu
Dansul pentru mine reprezintă un mod de relaxare şi de a îmbina utilul cu plăcutul. Dansul îmi oferă şansa să cunosc oameni noi şi să mă distrez în acelaşi timp. Îmi place ceea ce fac!
Gheorghe Alexandra
Pentru mine dansul înseamă tot, dansul mă descrie când dansez mă simt liberă să fac orice .
Maria Arsenescu 
Pentru mine dansul este ca o poveste, pe care când o începi devine din ce în ce mai frumoasă. Nu mă voi lăsa niciodată de acest sport!!!
 Dacă am reuşit să " fur " copiii, măcar două ore pe săptămână, de la televizor, telefon, calculator, dacă termenul "echipă" are acum alt sens pentru ele şi dacă putem zâmbi la sfârşitul orelor epuizante dar fericite, înseamnă că proiectul " Dans Dia - Fun" este aşa cum mi - am dorit.
O zi cu zâmbet,
Diana ".
Mulţumim pentru timpul acordat Dianei Uţa şi îi urăm mult succes în continuare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *